Rozhovor: „Zákazníci jsou naší součástí a tvoří s námi celou Nutripu,“ říká zakladatelka Barbora Honzíková
Nutripa bude na světě již dva roky. Zakladatelé Barbora Honzíková a Pavel Houška měli ke sportovní a kloubní výživě blízko odjakživa a ve společném projektu tak zúročili zkušenosti a znalosti sbírané v podstatě celý život. Co všechno Nutripa nabízí a jaká je firemní filozofie?
Kloubní výživa, doplňky pro psy, sport, krasobruslení, výživa, prevence zdraví, celostní medicína… To jsou pojmy, které souvisí se společností vyrábějící přírodní a etické doplňky stravy, protože právě ony formovaly její začátky. Zakladatelé Barbora a Pavel prošli dlouhou cestou, než se dostali tam, kde jsou nyní, a během ní měli možnost si sesumírovat a ujasnit, co a jak chtějí/nechtějí dělat. Výsledkem byl vznik společnosti Nutripa. O tom, co všechno za ní stojí, jsme si povídali s Barborou.
Kde se zrodil nápad věnovat se zrovna doplňkům stravy? Na stránkách píšete, že jste spojili dva obory. O jaké obory se jedná?
Partner se věnoval kloubní výživě a doplňkům pro psy více než 16 let. A já jsem se zase od tří let, jakožto sportovec, věnovala krasobruslení a dalším sportům, takže jsem měla k výživě a obecně prevenci zdraví dost blízko. Pracovala jsem také v produkci a markentigu a nakonec ve společnosti, která se věnovala celostní medicíně. Nasbírané zkušenosti tedy zúročujeme právě v naší společnosti.
Jak dlouhá byla cesta k vytvoření Nutripy a v čem se liší od počinu, který jí předcházel?
Nutripa bude na světě téměř dva roky. Předcházela jí podobná společnost, kterou jsme založili v roce 2015. Ta byla zaměřená spíše na sportovní výživu. Nutripu směřujeme obecně k prevenci zdraví, pro široké spektrum uživatelů, pro ty, kteří se nebojí číst etikety a zajímají se o čisté složení bez zbytečných aditiv, barviv, cukrů a konzervantů. Snažíme se jít cestou Non Toxic, kde sbíráme hodně inspirace. Do budoucna bychom rádi měli veškeré produkty právě v této cestě/směru.
Pojďme k doplňkům stravy. Jaké parametry jsou pro vás nejdůležitější?
Určitě jsou to právě čistota surovin, žádná „Čína, kvalita jak surovin, tak zpracování, co nejméně chemie, konzervantů, aditiv, barviv, zkrátka všeho zbytečného, co se běžně do doplňků stravy při výrobě dává.
Můžete říct, v čem jste unikátní? V čem se nejvíce lišíte od konkurence?
Snažíme se jít cestou kvality a ne kvantity. Což je naše hlavní přednost a myšlenka celé společnosti. Nejsme žádná anonymní farmaceutická firma, proto se zákazníky komunikujeme férově a osobně. Naši zákazníci tvoří naši společnost.
Nabízíte něco unikátního, co se jinde na trhu nevyskytuje? Na mysli mám třeba Ascosorb C, moderní formu vícesložkové suspenze s vysokým obsahem vitaminu C.
Tak liposomální vitamín C byl unikátní právě před dvěma lety, dnes už je na trhu celkem běžný. Nicméně je to opravdu kvalitní produkt, kde je vstřebatelnost velmi vysoká na rozdíl od běžných forem vitaminu C. Některé zdroje uvádí vstřebatelnost vyšší než 85 % na rozdíl od běžného vitaminu C, kde je vstřebatelnost pod 10 %.
Jak byste čtenářům pochopitelně a jednoduše vysvětlila, v čem se tento produkt liší od klasického „céčka“?
Liposomální znamená, že molekuly vitaminu C jsou obaleny tukem, takzvanými fosfolipidy. Tyto tuky se nacházejí i na obalech buněk lidského těla. Z toho právě vyplývají velké výhody lipozomálního vitaminu C a to například, že je schopen se mnohem rychleji vstřebat do krve a k buňkám a buňky ho dokážou mnohem lépe využít. Další velkou výhodou lipozomálního vitaminu C je, že nedráždí žaludek a trávicí systém.
Máte ještě nějaké takové podobně „vychytané“ produkty, které jsou pro Nutripu typické a na trhu jedinečné?
V mnoha našich produktech najdete surovinu zvanou Astaxanthin, což je jeden z nejsilnějších antioxidantů vůbec. My zásadně používáme lokální, tedy český Astaxanthin, který je celosvětově top. Dále jsou to ústní spreje s obsahem vitaminu D, železa a dalších. Naše produkty mají originální receptury, nejsou okopírovány, máme kvalitní suroviny, zkrátka se snažíme klientům nabídnout kvalitní produkt od A do Z.
Vyrábíte i doplňky stravy pro zvířata. Kde pro ně čerpáte inspiraci?
Máme spoustu zákazníků, kteří mají pejsky, koně a sdílí s námi své problémy. I my osobně více než 20 let chováme retrívry, spolupracujeme s organizacemi, kde si sdílíme problémy, taktéž spolupracujeme s veterináři, těch inspirací je opravdu mnoho. Ale opravdu největší jsou naši zákazníci, proto říkám, že naši zákazníci jsou součástí a tvoří s námi celou Nutripu.
Jsou produkty pro zvířata jiné než pro lidi?
Ano, jsou jiné. Opravdu není dobré používat například doplňky pro koně pro sebe. Nejsou to stejné suroviny. Opravdu ne. A existuje již několik kvalitních výrobců surovin, kteří vyrábí zvlášť suroviny jak pro lidi, tak i pro zvířata – jsou jinak očištěné, koncentrované a podobně. Je tam i jiné dávkování.
Doplňky stravy NUTRIPA najdete nyní i na Obchdozdrave.cz !
Rozhovor vedla Kateřina Hájková
Autor: Zdravě.cz