Změna zdravotní pojišťovny - čas je jen do konce června!
Zdravotní pojišťovna by měla být studnicí výhod pro svého pojištěnce. Kromě základního pojištění, kdy za nás stát hradí výdaje v době nemoci či hospitalizace ve zdravotnickém zařízení, nám zdravotní pojišťovna poskytuje také řadu slev a výhod, o které je dobré se zajímat.
Je třeba, abychom si sami na internetových portálech pojišťoven, případně v bulletinech, které zdravotní pojišťovny vydávají, pohlídali, jaké výhody právě ta naše pojišťovna nabízí. A když se podíváme i na portály ostatních zdravotních pojišťoven, nikdo se na nás zlobit nebude. Máme totiž právo si zdravotní pojišťovnu vybrat podle vlastního uvážení.
Zdravotní pojišťovny v ČR
Víte, kolik v současné době funguje zdravotních pojišťoven? Celkem jich je sedm. Zdá se vám to hodně, nebo málo? Podívejte se na jejich názvy a loga:
Každá z těchto zdravotních pojišťoven má svoji určitou stabilitu na trhu pojištění a svůj pojistný plán. Většinou se příliš nezajímáme o kvalitu své zdravotní pojišťovny z hlediska ekonomické stability, přesto, máme-li zdravotní pojišťovny porovnat, je třeba se zaměřit zejména na tyto aspekty:
Tradice na trhu
Dlouhá doba působnosti, všeobecná spokojenost mezi lékaři a zdravotnickými zařízeními i pojištěnci - to je první předpoklad dobré zdravotní pojišťovny. Navíc, pokud by se stalo, že zrovna váš lékař nemá s pojišťovnou, o kterou se zajímáte, podepsanou smlouvu o úhradě, pak by mohlo dojít ke komplikacím.
Přístup ke klientovi, výhody zdravotní pojišťovny
Každý pojištěnec by se měl zajímat o to, co pro jeho věkovou skupinu, pro cílovou skupinu, jež ho zajímá, případně pro rodinu jako celek, jeho pojišťovna nabízí. Spokojenost s komplexními službami je předpokladem úspěchu zdravotní pojišťovny.
Dostupnost zdravotní pojišťovny
Jistě není nepodstatné, kolik kontaktních míst se v našem okolí nachází, s jakými hodinami pro veřejnost můžeme počítat a jak ochotný je tam personál. V dnešní moderní době je důležitá také online komunikace s pojišťovnou, případně bezplatná telefonní linka. Na té by měl operátor podávat bezchybné informace a správně reagovat na podněty a dotazy volajících, kteří nemusejí nutně být klienty dané pojišťovny.
Změna zdravotní pojišťovny
Máte pocit, že nejste plně spokojeni s nabídkou a přístupem vaší současné zdravotní pojišťovny? Můžete ji změnit na základě vlastní žádosti. Ze zákona máte právo toto udělat jedenkrát za dvanáct měsíců. A doba, do kdy se tak musí učinit, se právě blíží. Abyste mohli od 1. ledna následující roku využívat služeb nové zdravotní pojišťovny, musíte se přeregistrovat (podat přihlášku k nové zdravotní pojišťovně) do 30. června roku stávajícího.
Nedělejte ukvapené závěry, ale vyžadujte preciznost a kvalitní služby.
Foto: Pixabay.com
Autor: Jitka Suchánková